BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
URL: http://nqpc.ir/article-1-322-fa.html
هدف پژوهش، ارزیابی برنامههای آموزشی ضمن خدمت کارکنان بر اساس مدل چهار سطحی کرک پاتریک و رابطه واکنش با رفتار و نتایج و رابطه رفتار با نتایج بوده است. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان سمنان (366 نفر) بودند که به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخابشدهاند. به همین منظور نمونهای به حجم 117 نفر انتخاب گردید. ابزار مورداستفاده این پژوهش، مقیاسهای واکنش، رفتار و نتایج است که پس از محاسبه روایی و پایایی آن بین نمونه توزیع و جمعآوری شد. همچنین برای ارزیابی یادگیری از پیشآزمون و پسآزمون از نمونه استفاده شد. دادهها توسط نرمافزار SPSS و با روشهای آماری تی تک نمونهای، تی زوجی و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل گردیدند. نتایج نشان داد که: 1) دورههای آموزشی در سطوح چهارگانه از مطلوبیت قابل قبولی برخوردار هستند.2) بین رضایت از دورههای آموزشی و رفتار همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. 3) بین سطح رضایت و نتایج همبستگی معناداری وجود ندارد 4) بین رفتار و نتایج همبستگی معناداری وجود ندارد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |