شرکت برق منطقه ای یزد
چکیده: (1668 مشاهده)
چکیده — تحولات زندگی امروزه باعث تغییر در شیوه ارتباطات فردی و سازمانی شده است. شایعه نیزمانند دیگر مسایل سازمان رنگ و روی دیگری به خود گرفته است. شایعات سازمانی برای مدیران هم سازنده و مفیدوگاهی ممکن است مخرب باشد.هدف از این تحقیق مطالعه و بررسی شایعه سازمانی و اولویت بندی عوامل موثر بر آن است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان چند شرکت دولتی می باشند که تعداد آنها 1500 نفر می باشد که از طریق جدول مورگان و بصورت تصادفی ساده تعداد 40نفر بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامهی شایعات سازمانی استفاده شد. بر اساس بررسیهای به عمل آمده از پژوهشهای قبلی عوامل موثر بر ایجاد شایعه 5 عامل تعیین شدهاست. نتایج تحلیل دادههای جمعآوری شده در این تحقیق نشان میدهد این عوامل به ترتیب اولویت عبارت از:عوامل بین فردی وگروهی، عوامل فردی، عوامل اطلاعاتی وارتباطی، عوامل شغلی وعوامل بیرونی است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1396/12/27 | پذیرش: 1397/1/14 | انتشار: 1397/1/14