دوره 12، شماره 12 - ( 12-1396 )                   جلد 12 شماره 12 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


شرکت برق منطقه ای یزد
چکیده:   (1668 مشاهده)
چکیده تحولات زندگی امروزه باعث تغییر در شیوه ارتباطات فردی و سازمانی شده است. شایعه نیزمانند دیگر مسایل سازمان رنگ و روی دیگری به خود گرفته است. شایعات سازمانی برای مدیران هم سازنده و مفیدوگاهی ممکن است مخرب باشد.هدف از این تحقیق مطالعه و بررسی شایعه سازمانی و اولویت بندی عوامل موثر بر آن است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان چند شرکت دولتی می باشند که تعداد آنها 1500 نفر می باشد که از طریق جدول مورگان و بصورت تصادفی ساده تعداد 40نفر بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه­ی شایعات سازمانی استفاده شد. بر اساس بررسی­های به عمل آمده از پژوهش­های قبلی عوامل موثر بر ایجاد شایعه 5 عامل تعیین شده­است. نتایج تحلیل داده­های جمع­آوری شده در این تحقیق نشان می­دهد این عوامل به ترتیب اولویت عبارت از:عوامل بین فردی وگروهی، عوامل فردی، عوامل اطلاعاتی وارتباطی، عوامل شغلی وعوامل بیرونی است.
 
متن کامل [PDF 609 kb]   (2741 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1396/12/27 | پذیرش: 1397/1/14 | انتشار: 1397/1/14

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.