دوره 13، شماره 13 - ( 11-1397 )
جلد 13 شماره 13 صفحات 198-188 |
برگشت به فهرست نسخه ها
Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
تسلیمی نسرین، عسکریان منصور. مطالعه موردی بررسی رابطه بین میزان جبران خدمات و تعلق سازمانی در کارخانه کرمان موتور. 1. 1397; 13 (13) :188-198
کارخانه خودروسازی کرمان موتور
چکیده: (985 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین میزان جبران خدمات با تعلق سازمانی کارکنان کارخانه خودرو سازی کرمان موتور است. این مطالعه از نظر هدف پژوهش کاربردی است، از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات ، تحقیقی توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان کارخانه خودروسازی کرمان موتور می باشند که تعداد کارکنان کارخانه 3762 نفر می باشند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد 360 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها مشتمل بر دو پرسشنامه می باشد. که شامل پرسشنامه های جبران خدمات و تعلق سازمانی می باشد. و روایی و پایایی متغیرها مشخص شد. داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزار SPSSویراست 23در قالب روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج بهدستآمده نشان از وجود رابطه معنی دار بین میزان جبران خدمات و تعلق سازمانی می دهد. همچنین در این مطالعه مشخص شد که بین تمام مولفه های میزان جبران خدمات و تعلق سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. لذا پیشنهاد می گردد تا در سازمان ها و ادارات به پرداخت ها و دستمزدهای کارکنان اهمیت بیشتری داده و آینده ای سرشار از امید و خوشحالی و زندگی همراه با دلگرمی و هدفمند برای کارمئدان در نظر بگیرند و با بهبود وضعیتی که در زندگی دارند باعث سرزندگی و مجذوب شدن شوند و در نتیجه تعلق کارکنان به نحو مطلوبی افزایش یابد.
ارسال پیام به نویسنده مسئول
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |