دوره 13، شماره 13 - ( 11-1397 )
جلد 13 شماره 13 صفحات 18-13 |
برگشت به فهرست نسخه ها
Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
The Role of Social Responsibility and Adoption of Organizations in Promoting Citizenship Rights. 3 2019; 13 (13) :13-18
URL: http://nqpc.ir/article-1-202-fa.html
URL: http://nqpc.ir/article-1-202-fa.html
زیدابادی عباس، نورمندی علی، محمودی رضا. نقش مسئولیت و پذیرش اجتماعی سازمان ها درارتقاء حقوق شهروندی. 1. 1397; 13 (13) :13-18
شرکت توزیع برق جنوب کرمان
چکیده: (1021 مشاهده)
شهروندی، اصلی است که بر روابط دولت و اعضاء جامعه نظارت می کند، یعنی از یک سو به امتیازات دولت و حقوق افراد و از دیگر سوء به مناسبات و فرایندهای تاریخی مربوط می شود.که شهروندی اعتبار فرد را در جامعه مشخص می کند، اما همزمان بر بسته های اجتماعی که فرد در آنها رفتار می کند، نیز تاکید دارد، به بیان دیگر، شهروندی پیوندهای میان فرد و جامعه را قالب حقوق، تعهدات و مسئولیت ها منعکس می سازد، و چارچوبی برای تکامل افراد گروهها و نهادها ارائه میکند، بحث از کمیت و کیفیت این حقوق و تکالیف امروزه حجم وسیعی از گفتارها و نوشتارها را به خود اختصاص داده و این مسئله را مطرح ساخته که تحقق شهروندی به تبع آن توسعه در گروه شناخت موثر آن است بنابراین«کارکرد اصلی شهروندی»، اداره جامعه مطابق به اصول رعایت حقوق دیگران و تعهد به انجام امور درجهت حفظ نهادها مشترکی است که این حقوق را برقرار یافته و نگه می دارند.تحقق این امر مستلزم توجه سازمانها یا نهادهای اجتماعی به مسئولیت و تعهد اجتماعی است با توجه به اهمیت نقش سازمانها در تحقق حقوق شهروندی نوشته حاضر به این موضوع اختصاص یافته و در صدد بررسی رابطه بین تحقق مسئولیت اجتماعی سازمانها و ارتقاء حقوق شهروندی، و ارائه پیشنهاد در این زمینه می باشد
ارسال پیام به نویسنده مسئول
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |